خوشخبری سے بھوک

 خوشخبری سے بھوک

                                           

لاہور

 یہ حکومت خوشخبری کی بھوک سے مبتلا ہے کہ رواں مالی سال کے پہلے چار ماہ کے دوران برآمدات میں 0.1 فیصد اضافے کو اپنی برآمداتی قیادت والی معاشی پالیسی کی کامیابی قرار دیا جارہا ہے۔
پچھلے مالی سال میں جولائی تا اکتوبر کی برآمدات .5 7.54 بلین ڈالر تھیں ، جبکہ اسی عرصے کے دوران وہ برائے نام زیادہ تھیں۔ دستاویزی اعدادوشمار کو حکومتی عہدیداروں نے نظرانداز کیا ہے۔
ان کا کہنا ہے کہ 2013-18ء کے دوران مسلم لیگ (ن) کے دور حکومت میں برآمدات میں پچھلی پیپلز پارٹی کی حکومت نے جو 25 بلین ڈالر حاصل کیے تھے وہ گھٹ کر 20 بلین ڈالر ہوگئے یہ صرف جزوی طور پر سچ ہے۔
برآمدات میں مسلم لیگ (ن) کے دور حکومت کے تیسرے سال میں 20 بلین ڈالر کی کمی واقع ہوئی ، لیکن اس کے بعد گذشتہ سال اس کی بحالی 24 ارب ڈالر سے زیادہ ہوگئی۔ یہ حکومت اپنے ابتدائی دو سالوں میں اس رقم کو عبور کرنے میں ناکام رہی۔
کسی کو داد دینی ہوگی کہ برآمدات بڑھ رہی ہیں لیکن مطلوبہ رفتار سے بہت کم ہیں۔ تاہم ، کوویڈ 19 کی چوٹی کے دوران دیکھنے والے باقاعدگی سے گرنے کو روک دیا گیا ہے۔ ہمیں ابھی بہت طویل سفر طے کرنا ہے۔
حکومت نے اگلے تین سالوں کے لئے صنعتی نرخوں کو 25 فیصد کم کرکے اور چوٹی کے اوقات کے نرخ کو ختم کرکے ایک دانشمندانہ اقدام اٹھایا ہے۔ رواں سال یکم نومبر سے شروع ہونے والے تین ماہ کے لئے صنعتی محصولات میں 50 فیصد تک کمی کرکے اس نے چھوٹی صنعتوں کو کافی حد تک راحت فراہم کی ہے۔
یہ واضح نہیں کیا گیا ہے کہ اس بڑی سبسڈی کو کس طرح مالی اعانت فراہم کی جائے گی۔ کیا حکومت بجلی اور توانائی کے شعبے میں چوری اور بدعنوانی کا خاتمہ کرے گی؟ یا ترقیاتی اخراجات کو کم کرکے سبسڈی فراہم کی جائے گی؟
حکومت کے لئے ایک آسان آپشن سبسڈی کو قرضوں کے ذریعے مالی اعانت فراہم کرنا ہے ، جس کا مطلب ہے کہ ہماری آنے والی نسلوں کے مستقبل کو گروی رکھنا ہے۔ اس سے بجٹ خسارے میں مزید اضافہ ہوگا۔
اگر اس سبسڈی کی مالی اعانت شفاف طریقے سے نہیں کی گئی ہے تو ، ہم دیکھ سکتے ہیں کہ بجلی کی تقسیم کار کمپنیاں ماضی میں اپنے کاموں کو دہرا رہی ہیں ، یعنی وزارت خزانہ کی رقم جاری ہونے کے بعد سبسڈی فراہم کرنا۔ اگر ایسا ہوتا ہے تو ، یہ صنعتی نمو کے لئے فائدہ مند ہوگا۔
پچھلے دو سالوں میں ، ہم تقسیم کنندگان کے ذریعہ گیس اور بجلی کے نرخوں پر عمل درآمد میں تاخیر کی وجہ سے پانچوں برآمد کنندگان کو اپنے پیروں پر دیکھتے ہیں۔ ایسا اس لئے ہوا کیونکہ وزارت خزانہ نے وعدہ شدہ سبسڈی کو وقت پر جاری نہیں کیا۔
فلاں بلوں کے خلاف حکم امتناعی حاصل کرنے کے لئے صنعتکاروں کو باقاعدگی سے اعلی عدالتوں میں جانا پڑا۔ اگر منظر نامہ دہرایا گیا تو ، چھوٹی کمپنیاں ہر مہینے قیام کے احکامات کے لئے وکیلوں کی خدمات حاصل نہیں کرسکیں گی۔ یہ غیر یقینی صورتحال پیدا کرے گا۔
اگر فوری طور پر ان پر عمل درآمد نہیں کیا گیا تو گھریلو صارفین کو بھی کم افادیت نرخوں سے فائدہ نہیں ہوگا۔
چنانچہ ، جبکہ برآمدات کو تھوڑی دیر کے لئے فروغ ملے گا ، لیکن اس غیر یقینی صورتحال کو برآمد کرنے والی صنعتوں کے لئے نقصان دہ ہوگا
پہلے ہی بتایا گیا ہے کہ پٹرولیم سیکٹر (تیل و گیس) میں سرکلر ڈیٹ 1.6 کھرب روپے سے تجاوز کر گیا ہے۔ یہ تیل اور گیس تقسیم کرنے والوں کے لئے غیر مستحکم ہوتا جارہا ہے کیونکہ انہیں یہ سامان نقد رقم پر گرانٹ کرنا چاہئے (گیس کی درآمد جزوی طور پر)۔
چونکہ یہ تقسیم کار عوامی شعبے میں ہیں ، لہذا وہ حکومتی ہدایات کے مطابق بجلی پیدا کرنے والوں کو قرضوں پر تیل اور گیس کی فراہمی جاری رکھے ہوئے ہیں۔ بجلی کی فراہمی کرنے والوں کو حکومت سے وقت پر ادائیگی نہیں ملتی ہے۔
اگر وقت پر ایندھن فراہم نہ کیا گیا تو بجلی کی پیداوار بھی گر جائے گی۔ مزید یہ کہ اگر تیل اور گیس فراہم کرنے والے مستقل بنیادوں پر ان کے واجبات کو صاف نہیں کرتے ہیں تو ان کا خاتمہ ہوجائے گا۔
اگر صنعتی شعبوں کے لئے اعلان کردہ بجلی سبسڈی کا وزن تیل اور گیس فراہم کرنے والوں کو دے دیا گیا تو ہم پوری معیشت اور صنعتی پیداوار کو خطرہ میں ڈال سکتے ہیں۔
ترسیلات زر میں اضافہ چاندی کا استر ہے۔ یہ ان اقدامات کی وجہ سے ہوا ہے جو ہم نے فنانشل ایکشن ٹاسک فورس (ایف اے ٹی ایف) کی بلیک لسٹ میں جانے کی دھمکی کے تحت اٹھائے تھے۔
سرکاری راہداریوں کے ذریعہ اب ترسیلات زر بھیج دیئے جاتے ہیں۔ تاہم ، کوئی بھی مرکزی بینک سے ساکھ نہیں چھین سکتا جس نے بینکوں اور بیرون ملک مقیم پاکستانیوں کو کچھ منافع بخش مراعات دیئے۔
پاکستان کو اس مالی سال 24 ارب ڈالر سے زیادہ کی ترسیلات کی توقع ہے (ورلڈ بینک بھی اس سے اتفاق کرتا ہے)۔ پہلی بار ، ترسیلات زر ہماری برآمدات سے زیادہ ہوں گی۔
ہماری ترسیلات اور برآمدات دونوں رواں مالی سال ہر نو فیصد سے تھوڑی کے برابر ہوں گی۔
اگر حکومت ویلیو ایڈڈ ٹیکسٹائل سیکٹر کو صفر کی شرح پر بنیادی خام مال کی فراہمی کو یقینی بنائے تو برآمدات نئی سطحوں تک پہنچ سکتی ہیں۔ سوت اور تانے بانے ویلیو ایڈیشن کے لئے دو بنیادی خام مال ہیں۔
ہم سوت کی متعدد اقسام (خاص طور پر ملاوٹ شدہ) اور تانے بانے (دوبارہ ملاوٹ نہیں کرتے) پیدا کرتے ہیں اور ضروری ہے کہ وہ ڈیوٹی / ریگولیٹری ڈیوٹی اور دیگر سرکاری محصولات ادا کرکے درآمد کریں۔
چھوٹے برآمد کنندگان کے لئے ان اشیا سے کی جانے والی برآمدات پر ڈیوٹی خرابیاں حاصل کرنا ناممکن ہے۔ اس کا متبادل برآمدی نظام یا بانڈز کے تحت درآمد کیلئے ٹیکس چھوٹ ہے جو کرپٹ طریقوں اور بوجھل طریقہ کار میں مبتلا ہیں۔
حکومتی پالیسی میں ایک بے ضابطگی ہے جو پانچ برآمد کنندہ شعبوں کو بجلی اور گیس کی فراہمی سے قطع نظر ہے چاہے وہ گھریلو مارکیٹ (گھریلو فراہمی کے لئے وہ سیلز ٹیکس ادا کرتے ہیں) برآمد کریں یا برآمد کریں۔
سوت اور تانے بانے کی صورت میں بھی اسی اصول کا اطلاق ڈیوٹی فری درآمدات کی اجازت دے کر اور مقامی سامان کو سیلز ٹیکس سے مشروط کرکے کیا جانا چاہئے۔ گھریلو تانے بانے اور سوت تیار کرنے والوں کو پھر اپنی بقا کے ل efficient موثر انداز میں مطلوبہ معیار تیار کرنا پڑے گا۔


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *